יום ראשון, 26 בפברואר 2012

Phones apps as a tool to locate people

שמתי לב למשהו מעניין,
 כשמתחברים לאתר פייסבוק מהנייד ולא מכניסים שם למכשיר, התוכנה כותבת מאיזה IP התחברנו. מדובר בIP גיאוגרפי שמסופק על ידי חברת התקשורת.

כשניסיתי לבצע זאת בערים שונות הIP של חברת הסלולר השתנה. המיקום שקיבלתי בעיר שבה אני גר, היה מדויק, ואילו בערים אחרות הנתונים השתנו בהתאם.

 מישהו יודע איפה הנתונים מאוכסנים? אם נגיע להיסטורית המיקומים המצב יהיה מענין יותר. אפשר לקחת את הנושא קדימה גם על ידי אפליקציות שמהותן הוא מעקב אחר מיקומי הIP של המשתמשים.

אני מאמין שכבר עכשיו הנתונים הללו נאגרים וממפים את המיקום שלכם במחשבה שניה לפחות בפייסבוק הן נשמרות בחברה וגם המשתמש יכול לגשת לנתונים.

 במצב זה המיקום יכול להיות סטטי (wifi מקומי) דינמי מבוסס מודם (wifi של אוטובוס) ולעיתים גלישה מבוססת ספק סלולר. בדקתם פעם מי ספק השירות של האפליקציה שלכם, מי כתב אותה והיכן השרתים שלה ממוקמים?

 לפעמים עדיף אפליקציות מתוצרת מקומית לגבי פייסבוק עדיף תמיד לתת שם למכשיר שממנו גלשתם, אחרת המיקום שלכם נשלח בצורה גלויה לאימייל.

 מצטט: התחברות לפייסבוק באמצעות מכשיר לא ידוע מ-* , (מיקום גיאוגרפי), *‏ (כתובת IP=*.*.*.*‏)‏   התקן בלתי מוכר חדש נכנס לחשבונך בפייסבוק (יום * * * *‏ בשעה ****‏‏) מ-* *, *, *‏ (כתובת IP=*.*.*.*‏)‏.(הערה: מיקום זה מבוסס על מידע שהתקבל מספקית האינטרנט או התקשורת האלחוטית שלך.) זה היית אתה? אם כן, תוכל להתעלם מהמשך ההודעה.

המצור הדיגיטלי של טינדר על רצועת עזה והאזורים שמעבר לקו הירוק, ומה הקשר לצפון קוריאה?

For my English reader: I've found that Passport  feature which is part of Tinder Plus services , is not supported in Gaza and behind ...